16 maart 2012

Tussen een idee en een boek

Sinds twee maanden ben ik bezig aan mijn eerste boek.  Het wordt een historische spirituele roman over een vrouw met een visie, die leefde in de hoge middeleeuwen.

De periode tussen het eerste idee en het moment dat een boek gepubliceerd wordt kan een hele interessante periode zijn.Via mijn blog zal ik mijn activiteiten, ervaringen en vorderingen ten aanzien van mijn boek delen met mijn volgers. Ben je benieuwd naar het proces van het schrijven van een boek of naar de achtergronden en het onderzoek dat ik voor mijn boek doe? Volg mij dan door in de rechterbalk je email adres achter te laten en je krijgt regelmatig een verslag van mijn belevenissen. Deze belevenissen zal ik niet openbaar publiceren, maar alleen delen met de selecte groep van volgers. Je bent van harte welkom!

Wat kun je dan zo al verwachten de komende tijd. Allereerst een verslag van mijn retraite in een clarissenklooster volgende week. Daarnaast een verslag van mijn bezoek aan Assisi in de eerste week van dit jaar, waar een middeleeuws feest, Calendomaggio genaamd, gevierd wordt. Onderzoek naar muziek in de Middeleeuwen, onderzoek naar de geneeskunst in die tijd en specifiek de ziekte MS. Onderzoek naar speelgoed en de positie van kinderen, enz. En er zullen nog vele andere onderwerpen de revue passeren. Voldoende om te delen, dus..



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betty Franke schrijft proza en gedichten onder het pseudoniem ArtemisiA, een inspiratiesite voor mensen die op zoek zijn naar een diepere zin van dit leven of spiritualiteit en die geïnteresseerd zijn in wat kunst, muziek, poëzie en proza ons daarover kunnen vertellen.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb me opgegeven, Betty. Ik volg het graag. Heel veel succes gewenst op deze mooie maar ook gruwelijke reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Clemens. Inderdaad het is geen mooi geplaveide weg die naar een boek leidt, maar ik kom er wel...

    BeantwoordenVerwijderen