22 maart 2012

Dans het leven!

De afgelopen dagen was ik te gast bij de Clarissen in Nijmegen. Het waren hele bijzondere, stille, maar vooral inspirerende dagen. Het was heerlijk weer en ik heb genoten van de momenten in de zon.

Er was een prachtige kloostertuin waar de Magnolia vol met knoppen de eerste roze bloesemblaadjes liet zien. Wist je trouwens dat het omhulsel van zo'n knopje super zacht is. Heel erg aaibaar. In deze tuin zag in de eerste vlinder van dit jaar en tekende ik een bloemmandala.

Luisterend naar het 'getweet' van de vogels en geïnspireerd door wat ik in het klooster ervoer en voelde, schreef ik het volgende gedicht.



Dans het leven!

Ervaren, voelen, zijn.
Een voorzichtige stap, en nog één…
Plotseling een stap terug,
terug naar wat veilig lijkt.
Ervaren, voelen, zijn.

Ervaren, voelen, zijn.
Stilstand is achteruitgang, leef!
Elke oplossing is het begin,
van een nieuw probleem.
Ervaren, voelen, zijn.

Ervaren, voelen, zijn.
Het werk is nooit af,
de strijd nooit gestreden.
Zolang je nog kunt
ervaren, voelen en zijn.

Dus ervaar, voel en ben er,
elke keer, bij elke stap.
Dans het leven!





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betty Franke schrijft proza en gedichten onder het pseudoniem ArtemisiA, een inspiratiesite voor mensen die op zoek zijn naar een diepere zin van dit leven of spiritualiteit en die geïnteresseerd zijn in wat kunst, muziek, poëzie en proza ons daarover kunnen vertellen.


1 opmerking:

  1. Mooi! En o zo waar!!! Weer even met de neus op de feiten gedrukt. Leef en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen