1 maart 2012

Sowing seeds of Love

Het is vandaag 1 maart. Een nieuwe maand, dus ook een nieuw thema. Het thema van deze maand sluit aan bij het thema van de Vastenaktie van dit jaar: 'Even iets minder. Voor een ander'. Het gaat om zelf iets te laten, zodat er meer is voor een ander. Ik heb het 'Sowing seeds of Love' genoemd.

Er zijn vast veel mensen in je directe omgeving die jouw persoonlijke aandacht verdienen en nodig hebben. Er voor een ander zijn is niet altijd zo vanzelfsprekend en toch kan het zo eenvoudig zijn. Jij kunt het verschil maken in het leven van een ander.


Een paar voorbeelden: Van de week heb ik kaartjes gestuurd naar mensen die wel een oppeppertje konden gebruiken. Gisteren heb ik twee wassen gedraaid voor mijn buurvrouw die midden in een drukke periode zit. Morgen ga ik de dames die mij helpen bij het schoonhouden van ons huis in het zonnetje zetten. Dat noem ik: Sowing seeds of Love. En wat ga jij doen?

Sowing seeds of Love


Doe mee met deze actie: 
Zaai zaadjes van de liefde in je directe omgeving en 
help mensen in nood door een bijdrage te doneren aan het project in Ethiopië.



Love - take all you need
Ter inspiratie een initiatief van iemand die letterlijk de liefde zaait: Love - take all you need



Elk seizoen iets voor de vogels doen
Nog een andere link naar een website die je helpt aan zaadjes voor tuinvogels: Seeds of Love



Stuur iemand een kaartje
Leuke e-cards Sowing the seeds of Love



Ik nodig iedereen van harte uit zijn of haar bijdrage te leveren aan dit thema. Dit kan in de vorm van een donatie, een verhaal, een belevenis, een gedicht, muziek...of iets heel anders. Je bijdrage kun je mailen naar ArtemisiA, dan zorg ik ervoor dat het op de juiste plek terecht komt. Gebruik je eigen stijl en deel wat je wilt delen over het thema.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betty Franke schrijft proza en gedichten onder het pseudoniem ArtemisiA, een inspiratiesite voor mensen die op zoek zijn naar een diepere zin van dit leven of spiritualiteit en die geïnteresseerd zijn in wat kunst, muziek, poëzie en proza ons daarover kunnen vertellen.

1 opmerking:

  1. Wij hebben dit weekend heel erg hard opgeruimd. De kledingkast was erg toe aan een opschoon beurt. 5 volle vuilniszakken bruikbare kleding hebben we aan Serafim gedoneerd. En de voedselbank hebben we heel erg blij gemaakt met een kofferbak vol met speelgoed voor baby's en dreumesen. Ruimt lekker op en een hoop anderen zijn er erg blij mee...

    BeantwoordenVerwijderen