22 januari 2012

Het vuur in mijn hart

Voor iedereen die mediteert is dit een mooie nalatenschap van Hildegard von Bingen. Zij heeft de visualisaties van haar meditaties voor ons opgeschreven. 'Het vuur van mijn hart' is een vrije interpretatie van haar tekst 'O ignis spiritus paracliti'.




Ga rustig zitten en geniet van de mooie klanken en de tekst.


Het vuur in mijn hart 

Lief warm vuur dat mijn hoofd kalmeert 
Levenskracht van alles 
Jij bent het volmaakte in levende vorm 

Jij bent de heilige zalf 
voor mijn pijnlijke wonden 
Met jouw zuiverheid heel je 
mijn leed en verdriet 

Adem van volmaaktheid 
Vuur van de Liefde 
Zoete smaak in mijn tempel 
Je vult mijn hart 
met de heerlijkste geuren 

Bron van zuiverheid 
Laat me zien, hoe wonderlijk
jij weet terug te vinden 
wat verloren was gegaan 

Bescherming van leven en hoop 
voor alles en iedereen 
Jouw verbindende eerlijkheid 
redt het geluk 

Breng aan het licht 
wat door duisternis wordt overschaduwd 
Bevrijd mij van wat mij beperkt 
en leer mij luisteren naar mijn ziel 

Pad van kracht, 
die elke plek ontsluit 
In de hemelsferen, op aarde 
en in alle lagen 
Je wijst de weg en brengt samen 

Van jouw wolken stroomt 
Een wonderlijke energie 
Kristallen van vocht 
Als rivieren vol water 
Tot de aarde het uitzweet in al haar groen 

Je wordt aangewakkerd door de inspiratievolle wijsheid van de Liefde 

Om mijn waardering voor jou te uiten 
Beoefen ik de kunst van het verheerlijken 
Door het leven te vieren 
en mijn Liefde te delen 
En als beloning geef jij je warmte en licht

ArtemisiA


Vrije interpretatie naar 'O ignis spiritus paracliti' van Hildegard von Bingen



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betty Franke schrijft proza en gedichten onder het pseudoniem ArtemisiA, een inspiratiesite voor mensen die op zoek zijn naar een diepere zin van dit leven of spiritualiteit en die geïnteresseerd zijn in wat kunst, muziek, poëzie en proza ons daarover kunnen vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten