6 maart 2014

De geboorte van Venus


De geboorte van Venus 

Jouw zoete geur hangt onzichtbaar in de lucht 
bedwelmt niet alleen hen, die nectar zoeken 
maar laat ook mij verlangen naar de zachtheid 
van prille liefde 

Deze aantrekkingskracht vertraagt mijn passen 
betovert mijn gedachten en gevoelens 
en laat de vogels liefdesliedjes fluiten 
waarop ik dartel 

Je trekt me aan en stoot me af, speelt met me 
op de golven, waaruit jij geboren bent 
en laat me telkens weer opnieuw verdrinken 
in pure liefde

Neem bezit van me, zodat ik zal stralen 
bevrucht me met je goddelijke passie 
en laat me zweven op vleugels van de tijd 
ontwaak diep in mij 

Ik droom steeds over eindeloos beminnen 
van dat alles waar mijn hartenvuur voor brandt 
omring mij met de zoete geur van liefde 
dan zal ik bloeien


ArtemisiA



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betty Franke schrijft proza en gedichten onder het pseudoniem ArtemisiA, een inspiratiesite voor mensen die op zoek zijn naar een diepere zin van dit leven of spiritualiteit en die geïnteresseerd zijn in wat kunst, muziek, poëzie en proza ons daarover kunnen vertellen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten