7 januari 2014

Hemel op aarde

Beschermengel, Hans Haak

Hemel op aarde

Jij bent mijn schuilplaats in de regen,
de sterke kering voor de vloed
Mijn toevlucht op het droge,
als ik voor dreiging vluchten moet
Jij bent de hemel hier op de aarde, 
ik zie je schaduw en je gloed

Jij bent de eindeloze zomer,
het briesje langs de waterkant
Mijn verlangen naar verbinding,
als eenzaamheid mij overmant 
Jij bent de hemel hier op de aarde, 
ik voel de warmte van je hand 

Jij bent de fluisterende woorden,
die ik onbewust steeds hoor
Mijn navigatie naar het goede,
als ik verdwaal of weer ontspoor
Jij bent de hemel hier op de aarde, 
ik hoor je zachtjes in mijn oor

ArtemisiA




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betty Franke schrijft proza en gedichten onder het pseudoniem ArtemisiA, een inspiratiesite voor mensen die op zoek zijn naar een diepere zin van dit leven of spiritualiteit en die geïnteresseerd zijn in wat kunst, muziek, poëzie en proza ons daarover kunnen vertellen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten