5 november 2012

Zomerpaleis



Zomerpaleis

Zomerpaleis, 
hier kan ik altijd naar toe 
Elke dag
als ik dat wil 
Hier in mijn hoek 
hier ben ik altijd op reis 
hier hangt geen klok 
Hier is het stil 

Mijn paradijs 
Hier naast de deur 
Onder het raam 
Het schrootjesplafond 
De winter heel kaal 
De zomer heel warm 
Daar ruik je de planken 
Vol in de zon 

Zomerpaleis 
Alleen al dat het bestaat 
Ik hoef er niet heen 
Om er te zijn 
Soms is het genoeg 
als ik er even aan denk 
Gewoon dat ik dit weet 
En dat ik er dan ben 

En maar denken 
En maar dromen 
Opnieuw beginnen 
Hier in dit paradijs 
Blijven dromen 
Blijven hopen 
Voor altijd blijven 
Voor altijd in mijn Zomerpaleis 

Hier kom ik altijd terug 
Elke dag als ik dat wil


Tekst Rowwen Heze
songtekst vertaald in het Nederlands


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betty Franke schrijft proza en gedichten onder het pseudoniem ArtemisiA, een inspiratiesite voor mensen die op zoek zijn naar een diepere zin van dit leven of spiritualiteit en die geïnteresseerd zijn in wat kunst, muziek, poëzie en proza ons daarover kunnen vertellen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten