21 april 2012

Chiara

In de aanloop van onze pelgrimage naar Assisi, deel ik graag wat mooie dingen die ik tegen kom over Chiara. Om te beginnen dit nummer Chiara van Andrea Bocelli. Ik heb er een Nederlandse vertaling van gemaakt.

Ik weet niet of het lied over Chiara van Assisi gaat, maar ik kan me er van alles bij voorstellen. Ik hoop dat Chiara zich volgende week ook op één of andere manier aan ons laat zien.

Het is in ieder geval lente!


Chiara

Ik ontdekte haar 
tussen de bladeren en bloemen 
Ik liep naar haar toe, 
ze was zacht aan het lezen 
Ze zag me, maar bleef met haar aandacht bij haar boek 
Vindt je het erg als ik hier ga zitten? 
Nee hoor, ga je gang. 

Vertel, wat ben je aan het doen? 
Hoe oud ben je? 
En de lente omringde haar. 

Zou je het erg vinden 
als ik direct verliefd zou worden 
op jou en je innerlijk rust 
Vertel, kom je hier vaker? 
Zou je het erg vinden 
als ik je zou volgen naar de poort? 
Zou je me de weg wijzen, 
of op zijn minst vertellen 
of je morgen weer hier bent. 

We waren daar alsof we 
er al eeuwen waren 
Jij sprak, ik sprak en de avond viel 
Je vertelde me jouw ideeën over schoonheid 
Jij luisterde, ik luisterde en het werd donker 

Wil je me vertellen hoe je heet? 
Ik heet Chiara, en jij? 
En de lente omringde ons. 

Zou je het erg vinden 
als ik direct verliefd zou worden 
op jou en je innerlijk rust. 
Vertel, kom je hier vaker? 
We zaten daar, ik sprak, zij sprak 

Zou je het erg vinden 
als ik je zou volgen naar de poort? 
Zou je me de weg wijzen 
of op zijn minst vertellen 
of je morgen weer hier bent, 
of je morgen hier bent. 

Vertel me of je morgen hier bent, 
of je morgen hier bent.

ArtemisiA




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betty Franke schrijft proza en gedichten onder het pseudoniem ArtemisiA, een inspiratiesite voor mensen die op zoek zijn naar een diepere zin van dit leven of spiritualiteit en die geïnteresseerd zijn in wat kunst, muziek, poëzie en proza ons daarover kunnen vertellen.